BETINGELSER
BETINGELSER
HOS OSS HAR KUNDEN ALLTID RETT, OG VI GJØR ALT VI KAN FOR Å FÅ FORNØYDE KUNDER!
-
Fraktfritt over kr 500,-
-
Enkle, gode og sikre betalingsløsninger.
-
Ingen gebyrer for betalingskort eller faktura.
-
Priser
Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer moms, f.n. 25 % dersom ikke annet er angitt. Interiør24 AS reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.
Du kan betale med Vipps, enkelt og greit.
Du kan også betale med Klarna, Nordens største og beste betalingsløsning i vår nettbutikk.
Du kan betale med Visa og MasterCard, der vi benytter 3D-Secure betalingsløsning som er verifisert av Visa og MasterCard og all informasjon foregår mellom deg og din bank. Vi registrerer ingen personlige opplysninger om din transaksjon. Du kan også velge faktura, der du betaler 30 dager etter vi sender deg varene dine, uten noen ekstra kostnader.
Faktuaren sendes til deg på mail den dagen pakken sendes fra oss. Den må betales innen 14 dager fra denne datoen. Klarna krever kredittgodkjenning, derfor viktig at alle dine kontaktopplysninger stemmer med folkeregistret slik at vi får sendt pakken til riktig adresse. Legger du inn en ordre for en bedrift skriver du inn org.nummeret.
Levering/henting
Vi vet at du vil varene dine så raskt som mulig. Vi er kjent for å ha de fleste varer på lager, og så fremt varene dine er på lager vil vi alltid sende de til deg samme dag som du kjøper de (ikke i helgene). Postnord og Bring er hos oss hver hverdag og henter varer, som regel rundt kl 13, men noen ganger litt tidligere. Leveringstiden er normalt 1-3 virkedager.
Forsendelse
Vi sender alle våre varer med Postnord og Bring. Våre faste sjåfører kan levere på døren i hele Norge, etter avtale.
* Fast frakt gjelder kun i Norge, ikke Svalbard, Jan Mayen og resten av Europa, da følges postens egne satser med en grunnpris på 290 kr *
Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Dersom pakken ikke hentes innen 7 dager på postkontoret blir pakken sendt i retur til Interiør24 AS og kjøper vil bli belastet med et gebyr på 300 kr, eventuelt reelle returkostnader om det overstiger de kr 300,- Dersom Interiør24 AS må sende pakken igjen p.g.a ukorrekt adresse eller ikke avhentet pakke, må du som kunde betale denne kostnaden.
Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som brev eller postpakke og hentes på ditt lokale postkontor. Vi sender ut en e-post ved postinnlevering, der vi angir ditt kolli-id dersom pakken ikke sendes med brevpost. Dette gjør at du kan spore pakken.
Kundens plikter
Den som er registrert som kunde (18 års aldersgrense) hos selger, er ansvarlig for betaling av de ytelser selger eller selgers samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Det er kundens oppgave å sørge for at riktig leveringsadresse og mobilnummer blir opplyst.
Reklamasjon
Dersom varen er skadet ved levering skal dette snarest meldes til oss og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemet så fort som mulig. Hvis varen er blitt skadet under transport, må du melde dette direkte til oss slik at vi kan finne en løsning. Send oss bilder av varen og emballasjen til post@interior24.no, sammen med ordrenummer og ditt fulle navn. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, dersom våre leverandører ønsker varen i retur. Det er ytterst sjelden det blir transportskader, og det finner vi alltid en løsning på.
Angrefrist
Du har alltid angrerett i 14 dager i henhold til angrerettloven. Dette betyr at du som kunde har rett til å angre ditt kjøp ved å gi oss beskjed om dette innen 14 dager fra du, eller noen på dine vegne mottok varen. Du kan velge selv hvordan du gir oss beskjed om dette, men for å dokumentere dette anbefaler vi at du gjør dette skriftlig. Varen må returneres til oss innen 14 dager fra du informerer oss om at du ønsker å angre kjøpet. Kjøpet kan ikke angres dersom du har brutt forseglingen på produkter til personlige pleier, undertøy og liknende. Du som kunde er selv ansvarlig for å betale fraktkostnader på en vare som du vil angre kjøpet på, jf. angrerettloven § 25. Du er også ansvarlig for trygg retur av vare(r) så vi anbefaler deg å pakke varen godt og evt ta vare på kvittering for frakt dersom du velger egen fraktmetode.
Vi kan sende deg returseddel via epost, da blir pakken søkbar og forsikret i postgangen, og de blir levert helt frem til vårt lager. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post - og postgangen vil ta lengre tid. I tillegg må vi da hente pakken på nærmeste postkontor, og vi tar da et gebyr på kr 150 for denne jobben. Pakkene kan ikke sendes som bedriftspakke. Merk deg at returporto betales av deg som kunde.
Fyll ut angrerettskjemaet som vi sender deg på mail samme dag som vi postlegger din bestilling og legg denne ved i returpakken. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
Dersom du benytter deg av angreretten og har valgt Klarna som betaling, er det viktig at du er rask med å sende oss pakken i retur da innen fristen for å unngå gebyr hos Klarna er etter 14 dager. Ser du at du ikke rekker forfallsdatoen, betaler du faktuaren for å unngå gebyrer, vi refunder beløpet til deg når vi har behandlet pakken som retur hos oss.
OBS
Du har mulighet til å kansellere en ordre uten at det påløper kostnader for deg dersom Interiør24 AS har mottatt kanselleringen før ordren er ekspedert og varen er sendt fra lager. Ved kansellering av ordre på bestillingsvarer /ikke lagerførte varer, må kanselleringen være oss i hende før produktene blir bestilt fra underleverandør. Dersom kansellering kommer etter at ordre er videresendt underleverandør vil det bli trukket fra 10% - 30% av kjøpesum for å dekke kostnader som påløper Interiør24 AS i denne forbindelse. Kansellering sendes pr e-post til: post@interior24.no
Ekstraordinære forhold
Selger er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som selger ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra selgers side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.
Endring i vilkårene
Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
Force majeur
Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Interiør24 AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
Taushetsplikt
Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.
Personvernerklæring
Denne personvernerklæringen gjelder alle forretningsprosesser i Interiør24 AS heretter benevnt som Behandlingsansvarlig.
Erklæringen gir informasjon om databehandling utført av Behandlingsansvarlig og bestemmer formålet og virkemidlene for behandlingen samt databehandling vi gjør på vegne av våre kunder basert på deres instruksjoner.
Behandling av personlige data er nødvendig for at vi skal kunne ivareta våre kontraktsforpliktelser og betjene deg som kunde. Personlig data kan også benyttes til følgende formål: Salg, kontakt med kundeservice, markedsføring, informasjon, bokføring.
Ved markedsføring på e-post/sms innhenter et eksplisitt samtykke på forhånd.
Ved å gi oss dine personlige opplysninger, godtar du praksis og vilkår som er beskrevet i denne personvernerklæringen.
Om du har innsigelser med hensyn til vår behandling av personvern har du også anledning å klage til Datatilsynet.
Behandlingsansvarlig:
Interiør24 AS
Hensmoveien 26
3516 Hønefoss
E-post: privacy@gdpr.com
Telefon: 4000 1847
Opplysninger som innhentes
Opplysninger kan registreres og lagres når du registrerer deg på www.interior24.no, når du er i kontakt med salg og support enten via e-post, chat eller når du bruker våre tjenester.
Hvor lagrer vi informasjon om deg – og hvor deler vi informasjonen om deg med andre?
Vår ehandelsplattform er levert av Mystore.no AS og data lagres i deres skytjenester hos Amazon Cloud Services(AWS) sitt datasenter i Irland.
Underleverandører
Behandlingsansvarlig benytter seg også av tjenester levert av 3. Part. Her er en oversikt over underleverandører hvor informasjon kan lagres
Vipps:
Om en betaler med Vipps i nettbutikken (eller vår fysiske butikk) vil ditt telefonnummer sendes til Vipps for videre identifikasjon.
Klarna:
Om en betaler med Klarna i nettbutikken vil personlig informasjon som e-post, navn, adresse, personnummer deles med Klarna for kreditt.
Mailchimp:
Mailchimp benyttes for e-postmarkedsføring eller utsendelse av nyhetsbrev. Navn og e-post kan deles med Mailmojo.
Google Analytics:
Google Analytics benyttes for analyse av trafikk. IP-adresser og besøksmønster lagres.
Tripletex AS:
Tripletex er vårt regnskapssystem og data nødvendig for bokføring lagres her. Typisk Navn/adresse/ordrer/faktura.
Logistra:
Logistra er vår leverandør av EDI-løsning. Når du handler i vår nettbutikk så vil informasjon som navn, telefonnummer og adresse deles med Logistra for utskrift av fraktbrev og transport-etiketter.
Bring:
Vi sender pakker med Bring og deler således informasjon relatert til frakt slik som navn, telefonnummer og adresse.
Postnord:
Vi sender pakker med Postnord og deler således informasjon relatert til frakt slik som navn, telefonnummer og adresse.
Kommunikasjon gjennom e-post og sms
Som kunde vil du motta kunne motta e-post og sms rundt ditt kundeforhold. F.eks vil vi sende deg e-post/sms relatert til ordrer du har lagt inn, sms med sporingsnummer, glemt passord, informasjon rundt din kundekonto, ol. Dette er definert som berettiget interesse og det vil ikke bes om samtykke til.
Vi benytter også e-post til markedsføring og kommunikasjon. Som kunde av Behandlingsansvarlig vil du med jevne mellomrom motta nyhetsbrev så fremst du har gitt et aktivt samtykke til det. Det er mulig å melde seg av nyhetsbrev ved å klikke på avmeldingslinken i e-postene.
Innsyn og retting
Du har krav på innsyn i de opplysninger som er registrert om deg. Innsyn kan også fås ved å sende en henvendelse til privacy@gdpr.no. Dersom de registrerte opplysninger ikke er riktige eller er ufullstendige, kan du kreve at opplysningene korrigeres i henhold til personopplysningsloven.
Oppbevaring og sletting
Opplysninger som ikke lenger er nødvendig for det formål de er laget for, slettes fra våre systemer.
Informasjon om bruk av informasjonskapsler.
En informasjonskapsel (cookie) er en liten tekstfil som lagres på din datamaskin.
Vi bruker informasjonskapsler blant annet til å huske din innlogging, passord i kryptert form, til å forbedre brukeropplevelsen og som en del av vår markedsføring mot nye kunder.
Når du besøker våre tjenester, setter vi både midlertidige og varige informasjonskapsler. En midlertidig informasjonskapsel slettes ofte automatisk når du lukker nettleseren din, mens varige kan ligge på din maskin i opptil ett år.
Om du ønsker å lære mer om informasjonskapsler kan http://www.aboutcookies.org benyttes.
Følgende informasjonskapsler er i bruk i våre tjenester
Bruk av våre butikkløsninger
Vi benytter informasjonskapsler til blant annet å huske deg som kunde og huske innhold i din handlekurv. Uten informasjonskapsler vil ikke en nettbutikk kunne fungere.
Bruk av Klarna Checkout
Når våre butikkløsninger benyttes sammen med Klarna Checkout settes det informasjonskapsler fra Klarna. Mer informasjon på https://www.klarna.com/no/cookies/.
Google Analytics
Google Analytics benytter informasjonskapsler for analyse av trafikk.
Google Adwords
Vi benytter oss av annonsering gjennom Google sin plattform. Informasjonskapsler benyttes slik at annonsering kan målrettes basert på besøksmønster.
Facebook Pixel
Vi benytter oss av annonsering gjennom Facebook sin plattform. Informasjonskapsler benyttes slik at annonsering kan målrettes basert på besøksmønster.
Samtykke i bruk av informasjonskapsler
I henhold til norsk lov har du automatisk samtykket i at vi lagrer informasjonskapsler på din datamaskin dersom du tillater dette gjennom innstillingene i din nettleser.
https://business.safety.google/privacy/